Rutger-Joelle.reismee.nl

Oostkant Amerika

Hallo allemaal,

Dit is dan toch echt ons allerlaatste verhaal van onze reis:

Vanuit het warme Californie landden we op 5 december in het besneeuwde Washington. Even aan de temperatuur wennen dus. Washington is een stad met superveel mooie gebouwen, musea, monumenten en deze liggen allemaal rondom The Mall: het groene hart van de stad. Klinkt misschien niet gelijk spectaculair maar het is dus echt mooi en er is hier toch een en ander gebeurd en bsloten door verschillende presidenten. De 1e dag gaan we gelijk een rondje doen langs de verschillende mooie gebouwen (Capitool, Public Library) maar aangezien het zondag is, is alles gesloten. Uiteindelijk komen we bij het Witte Huis aan en net als we de bocht omlopen komt er een grote stoet polities, limo's en een ambulance aanrijden. Precies.....in 1 van die limo's zat de President: Obama!!! Hij ging nog even een speech houden op het Capitool (erg ongebruikelijk op zondag). We horen dat hij binnen een uur weer terug zou komen, dus we blijven als een echte papparazzi in de buurt rondhangen. En jawel, na een uur komt dezelfde stoet (echt niet normaal hoeveel beveiliging er reed) weer terug en zien we hem nog een keer. Gebeurt niet elke dag dat je de president van de VS 2x ziet. Was erg leuk! Hierna gaan we naar het Holocaust Museum, een museum over de Tweede Wereldoorlog. Erg heftig om te zien. De volgende dag hebben we een rondleiding door het Capitool (het regeringsgebouw van de VS) en gaan we nog naar een zitting van de Senaat. Hier mag je dus gewoon even gaan kijken. Wel nadat we door 20 controlepoortjes zijn gegaan. We bekijken nog een aantal mooie gebouwen en bezoeken verschillende herdenkingsmonumenten van verschillende oorlogen.

Na Washington gaan we op naar de 'hoofdstad van de wereld' NEW YORK! Hier wonen 8 miljoen mensen dus het is hier gezellig druk. Na een ochtendje regen gaan we op Times Square (het hart van de stad) om de rij voor een kaartje voor een musical op Broadway. We gaan uiteindelijk naar Mama Mia wat erg leuk was. We lopen nog wat door de stad en bekijken de etalages bij Macy's (een groot warenhuis). Deze zijn beroemd omdat ze rond kerst erg mooi zijn ingericht. De volgende ochtend lopen we weer op Times Square als we ineens 4 knallen horen. Eerst denk je aan vuurwerk ofzo, maar er werd toch echt een verkoper van illegale spullen door een politie doodgeschoten. Dit nadat deze vent eerst zelf schoot op de politie. Dit gebeurde een metertje of 50 van ons af. Ja ach... we kijken er niet meer zo heel erg van op. Maar we zijn toch maar snel doorgelopen. Hierna gaan we naar het Rockefeller Center waar een ijsbaan staat met een mega kerstboom ervoor. We lopen tussen de wolkenkrabbers en bekijken het Grand Central Station. We moeten af en toe even ergens naar binnen om op te warmen, want het is echt enorm koud. Ook door de wind. Soms is het wel -7. We gaan naar het Empire State Building en vanaf de 86e verdieping heb je een supermooi uitzicht over de stad. WOW!!!

De volgende dag wandelen we over de Brooklyn Bridge voor een mooi uitzicht over de skyline van New York. Erg mooi, maarmet -5 en windkracht 5 was het niet echt aangenaam op die brug. We drinken een warme chocomelk (dat krijg je als je geen koffie lust)bij Starbucks, De koffiezaak van Amerika.Daarna gaan we naar Ground Zero. Erg indrukwekkend om in het museum te zien hoe het allemaal gebeurde op 9/11. Ground Zero zelf is een grote bouwput waar ze volop bezig zijn om een nieuw gebouw neer te zetten met een herdenkingsmonument. We kijken ook nog even op Wallstreet en 's avonds eten we een hapje met Vincent en Sylvia die hier toevallig ook zijn. Vincent is een oud-collega van Joelle. Erg gezellig.

Op naar Boston. Een erg mooie stad met veel historie. Ze hebben hier vanalles wat het oudste van Amerika is (b.v. de metro, krant en universiteit) en daar zijn ze trots op. We wandelen de Freedomtrail langs verschillende gebouwen en historische plekken die te maken hebben met de Amerikaanse Revolutie. We gaan ook nog even bij de Harvard Universiteit kijken. Hier hebben 7 presidenten gestudeerd.Verder is Boston een erg gezellig en ten opzichte van New York rustigestad.De nodige kledingaankopen zijn hier ook gedaan. Komen we niet helemaal als backpacker terug.

Nu zijn we weer in NY waar wenog langs het vrijheidsbeeld gevaren zijn en het Central Park bezocht hebben.

Zaterdagavond vliegen we naar Londen en dan op zondagmorgenvan Londen naar Brussel. Daar worden we als alles meezit opgehaald door Arie en Ineke. De foto's die bij de oostkust horen, volgen zeer snel.

We willen iedereen super bedanken voor alle interesse, berichtjes,mailtjes enz. enz. die we gehad hebben tijdens onze'wereldreis'. Ontzettend leuk om te merken dat er zoveel mensen zijn die onsdigitaal gevolgd hebben. Bedankt!!!

Onze reis zit erop. We hebben er enorm van genoten en hebben zo ontzettend veel gezien en meegemaakt. Een ervaring om nooit te vergeten. Nu zijn we ook weer blij om naar huis te gaan en om de feestdagenthuis te vieren. We hopen iedereen snel te zien maarwe wensen iedereen via deze weg alvast hele leuke en gezellige feestdagen toe en alle goeds en geluk voor 2010.

Rutger en Joelle

malia

Geweldig en wij verheugen ons al op morgen!!!!
Fijne vluchten, Kus van ons.

Lennard en Bianca

Wôw, Obama gezien!!!
Goede vlucht en groetjes van ons!

Fred, Els en Manu

Welkom thuis! Fijn dat we jullie via deze berichten hebben kunnen volgen. Een herinnering die niemand je kan afnemen.

Fijne tijd bij thuiskomst.

Christine & Bart

Wat een verhalen weer, geweldig!!
Geniet nog even van het allerlaatste dagje.
Hele goede vlucht naar huis gewenst.
Zal weer heerlijk zijn om familie en vrienden weer te zien denk ik.
Geniet ervan en wij hopen jullie snel weer te zien!!

Dikke X Christine en Bart

Eelke

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad zeg!!

Tijdens het typen van mijn berichtje zijn jullie waarschijnlijk al aan de terugreis begonnen.

Fijne dagen!!

Goede reis en tot gauw!

Groetjes

marianne francke

Ik wens jullie een goede thuisreis en wil jullie hartelijk bedanken voor de mooie verhalen. Op deze manier heb ik een beetje met jullie mee kunnen reizen en genieten.
Alle goeds en fijne feestdagen.
Groetjes Marianne

Marjan

Hey lieverds,

Gelukkig zijn jullie al een beetje aan de koude temperaturen gewend, er is al menig sneeuwballen gevecht gevoerd hier :-) Blij dat we jullie snel weer zullen zien, we gaan een mooi feestje bouwen met oud en nieuw. Misschien dit keer met een fotosessie i.p.v. een spel? Hahaha zal menig man niet erg vinden, hihi. Tot snel! Liefs

Thijs en Karin

Heej! Wouw.. jullie hebben het er bijna alweer opzitten. Het is in mijn beleving echt heel snel gegaan. Bedankt voor al jullie verhalen die ons als lezers meegenomen hebben op reis. Fijne reis en tot snel.
Liefs van ons.

Jan en Trudie Minderhoud

We wensen jullie een heel goeie thuisvlucht en reis en heel fijne feestdagen en bedankt voor alle geweldige reisverhalen.

arthur, petra elise en dave.

Lieve mensen,
Wat een geweldige verhalen allemaal, we hebben er ontzettend van genoten dat we via jullie zo "mee mochten reizen", we wensen jullie een goede vlucht, behouden thuiskomst en natuurlijk fijne kerstdagen en gezondheid, geluk en liefde voor 2010!!