Rutger-Joelle.reismee.nl

Cook Eilanden

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier dan een kort verhaaltje van ons van ons tropische avontuur op de Cook Eilanden. De foto's hiervan volgen later.

Op zaterdag 7 november vlogen we naar de Cook Eilanden. Het is 4 uur vliegen en het tijdsverschil met Nieuw-Zeeland is 23 uur. Dus toen we in Nieuw-Zeeland waren was het 12 uur later dan in Nederland enop de Cook Eilandenis het 11 uur vroeger. We zijn dus over de datumlijn gevlogen waardoor wij 2x 7 november hebben meegemaakt. Grappig he? Op de Cook Eilanden is het allemaal erg relaxed. We huren een scooter voor 1 week en kopen het verplichte rijbewijs hiervoor (Rutger mag nu 2 jaar op de Cook Eilanden rijden) en pruttelen (echt pruttelen want het is echt een gaar ding) het eiland rond in 32 km. Er is een rugbytoernooi dat we bezoeken. In Nieuw-Zeeland was het seizoen al afgelopen, dus is het leuk om het hier wel te kunnen zien. Op zondag verregenen we de hele dag, maar we bezoeken wel nog een kerkdienst. Het is hier normaal dat er veel toeristen gaan kijken omdat er veel in Maori en in het Engels wordt gezongen. Er zitten meer toeristen dan locals maar het is wel leuk. De dienst begon om 10.00 maar er komen ook gewoon locals om 10.30 binnen. Kan hier allemaal. Na de dienst krijgen alle toeristen wat te eten en te drinken. Wel apart, maar leuk. Verder gaat Rutger nog een paar keer duiken, snorkelen we, bezoeken we een Eilandavond met zang en dans. Deze was erg druk en eigenlijk achteraf niet echt iets voor ons, maar dat heb je wel eens. Ook gaan we nog naar de lokale bierbrouwerij waar je je plastic fles kan laten vullen.

Verder relaxen we en gaan nog langs een paar ruines. Net voordat we de scooter inleveren geeft Rutger nog een por gas en dan plof.... ding kapot. Nog even 2 km lopen. Verder niks aan de hand, was geen probleem. Hebben ze vast vaker met die gammele dingen. 's Avonds vliegen we om 0.00 weg van dit tropische eiland naar Los Angeles. Inmiddels zijn we al weer 2,5 week in Amerika en hebben we de westkust er bijna op zitten. De camper leveren we morgen in en zaterdag vliegen we naar Washington waar we een nieuw verhaal zullen produceren.

Lieve mensen, het gaat voor ons nu niet lang meer duren maar genieten nog even volop van alle bijzondere, mooie en leuke dingen die Amerika te bieden heeft.

Werkse, leerse en alle andere dingen en tot snel.

Rutger en Joelle

Niamh Keoghan

Hoi hoi hoi!! Wat leuk zeg om jullie verhalen te lezen.. ik heb ze niet allemaal meegekregen..sorry..maar degene die ik wel gelezen hebt, zijn zo leuk! moest nog aan jullie denken van de week, dat jullie nog een maand te gaan hebben.. of was het langer??!! Met mij alles super, ik ben op het moment in Maleisie wat aan het rondhangen..echt leuk. Maar, geniet nog volop van jullie reis, maar dan doen jullie vast en zeker.. dikke kusxxxxxxxxxxxxxxxx

Jan

Hee Joell en Rudger,

Jullie verhalen zijn elke keer weer schitterend om te lezen. De cook eilanden was vooral een cultureel uitstapje als ik het zo begrijp ;) Amerika zal vast geweldig zijn, staat ook bovenaan mijn lijstje hoor. Geniet nog even van alle bezoeken, doe Obama de groeten en dan weer lekker naar huis want dat is toch ook altijd weer lekker he!!!

Elvera

Hey hallo,
Weer leuk om iets van jullie te horen. Wat hebben jullie toch veel gezien. Tis daar wel beter dan in nl, hier is veel wind en regen :-( Geniet van de laatste weken en veel plezier in de States!!!

Groetjes Elvera

Rias en Corrie

Hallo Joelle en Rutger.
Gelukkig, daar zijn jullie weer!
We hebben ullije gemist hoor na weken van 'radiostilte'. Fijn dat het goed gaat en dat jullie nog steeds genieten van alle mooie dingen.
Ga daar vooral mee door die laatste weken.
Liefs en groetjes uit een regenachtig en koud Grijpskerke.

Thijs en Karin

Heej lieve mensen aan de andere kant van de wereld (alhoewel, niet eens meer helemaal andere kant he..).
Goed om weer van jullie te horen. Ben ook erg benieuwd naar de Amerika-verhalen. Voor mij een erg onbekend stuk van de wereld maar misschien na jullie verhalen boven aan mijn lijstje??
Geniet nog lekker van de laatste weken en tot snel!

Miekske

toch nog even tijd om jullie (regenachtige) avonturen te lezen! We zijn nu zelf ook dik 2 weken weg (baaibaai.nl), en hebben al superveel gezien! Walvissen, pinguins, hoge bergen, ingesneeuwd met ons tentje... Heel wat anders dan Cookeilanden! Heel veel plezier nog in Amerika, goed genieten!

Eelke

Ha Jo en Rutger,

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen!

Wij klagen al als de klok een uur wordt verzet, maar zoveel tijdsverschil dat je een bepaalde datum nog eens meemaakt is wel bijzonder!

Heel veel plezier in de USA en tot gauw!

Groetjes,

Eelke

Kirsten

Ha Jo en Rutger,
vermaken jullie je nog een beetje of wennen alle bijzonderheden en het natuurschoon al? Zou toch kunnen! Wanneer verwachten jullie nu precies thuis te zijn? Dat zal dan ook wel weer wennen zijn!
Ben benieuwd naar de tropische foto's van de cook islands en de Amerikaanse kust. Noëlle en ik maken ook plannen om misschien volgend jaar naar Nieuw-Zeeland te gaan! De voorpret alleen is al leuk!
Geniet er samen nog maar voor en een goede reis naar huis alvast!
Groetjes Kirsten

Nicolien

Wauuuuww die foto's!!!!!! Echt niet meer normaal zo mooi!! Precies zoals uit de gidsen.. haha! Veel plezier nog in Amerika!
X Nico

Tianda

Lieve Rutger en Joelle,

Wat zullen jullie genieten! Het klinkt weer fantastisch en het ziet er erg mooi uit!

Heel veel plezier en moois nog voor jullie laatste weken..

X, Tianda

Rutger en Andrea

Wat een paradijs zeg! Echt zoals je het ziet op tv of in de reisfolders, heerlijk lijkt me dat!
Geniet nog komende weken in the states.

Christine

Heey Joelle en Rutger,

heb toevallig net een half uurtje geleden een herhaling op tv gezien van Yorin Travel over de cook eilanden...dus ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie genoten hebben..en dat je dus een rijexamen moet doen om een scooter te huren,haha.
Fantastisch wat jullie allemaal weer gezien en gedaan hebben. Nog even en dan komen jullie weer terug!!

Geniet nog van al het moois deze laatste weekjes!!
Wij zijn hard aan het klussen.

Veel liefs, Christine

Kim Lagrand

Geweldige verhalen weer! Toevallig was er afgelopen week een herhaling van RTL travel op tv waar Chris Zegers op de Cook Eilanden was. Super om te zien zeg. Moest je ook een testritje doen, voordat je je rijbewijs kreeg?

Groetjes & geniet van die laatste paar weken!