Rutger-Joelle.reismee.nl

Nieuw-Zeeland Noordereiland

Na 3,5 uur op de boot gezeten te hebben, komen we in Wellington aan. Hier doen we het toeristische rondje: Te Papa (museum), cablecar, de parlementsgebouwen en de botanische tuin. Aan het eind van de dag blijkt ook dat we een parkeerboete hebben. Handig! We dachten dat we voor de hele dag hadden betaald, maar het bleek maar tot 18.00 uur te zijn. Maar goed, zo duur is het hier allemaal niet. Vervolgens door naar Ohakune; de wortelhoofdstad van de wereld (tsja...., je moet wat verzinnen) en het skioord van het noordereiland. We dachten er nog even aan om te gaan snowboarden en te skieen maar de regen komt met bakken uit de lucht, dus we laten het maar doen. Wel hebben we onderweg nog een pak stroopwafels gekocht bij een Nederlandse molen. Best lekker hoor!

Dan rijden we naar Tongariro National Park: een nationaal park met 3 vulkanen. Een erg mooie omgeving. We belanden uiteindelijk in Taupo waar we een paar boodschappen doen. Eenmaal terug bij de bus: OPENGEBROKEN!!! Beetje jammer maar er is helemaal niks gestolen. (We nemen altijd alle belangrijke spullen mee). Alleen het slot is kapot. Na een middagje op het politiebureau (aangifte gedaan + vingerafdrukken genomen), gaan we naar de Huka Falls, een hele mooie waterval.

Op 24 oktober was Joelle jarig. Iedereen enorm bedankt voor alle smsjes, mailtjes, e-mailkaartjes en berichtjes op de site. Hartstikke leuk! Wij pruttelen door het kiwi (fruit) hart van Nieuw-Zeeland. We rijden via Mount Manganui naar het Coromandel Schiereiland. Ook hier is de omgeving weer super mooi. We stoppen bij Hot Water Beach; hier kun je bij laag water een kuil graven die zich dan met heet grondwater vult. Bij ons is het hoog water, dus het feest gaat helaas niet door.

In Auckland checken we even wat er allemaal aan busjes te koop staat en voor hoeveel op de backpackers carmarket. Zo krijgen we een beetje een idee en we denken dat we een goede en goedkope bus te koop hebben. Uiteindelijk komen we in de stromende regen in Russell, in de Bay of Islands aan. Dit is een erg rustig dorpje wat erg mooi gelegen is. Na Russell gaan we naar het meest Noorderlijkste punt van het land; Cape Reinga. We stoppen nog even bij 90 Mile Beach: een strand van ... jawel...90 mile lang waar je met je auto over mag rijden. Cape Reinga is een belangrijke Maori-plaats en erg mooi om te zien. De Grote Oceaan en de Tasmaanse Zee komen hier samen, wat erg hoge golven oplevert. Op de terugweg stoppen we nog even bij mooie zandduinen. Erg hoog. Dit deed ons een beetje aan Namibie denken. We eindigen de dag in Kerikeri waar ze het oudste houten huis en het oudste stenen huis van Nieuw-Zeeland hebben. (Ach, in elk stadje verzinnen ze wel weer iets). We hebben daar ook een afspraak met een slotenmaker die even een nieuw slot in de bus zet. Op de camping komen we een Vlissinger tegen die in Domburg heeft gewerkt. Leuk hoor, een erg kleine wereld zo zie je maar.

Hierna vertrekken we naar de Kauri-kust. Kauri's zijn hele hoge, grote bomen. 1 is er 51 meter hoog en een andere is 19 meter in diameter. Ook dit is weer super qua omgeving. Hierna rijden we weer richting Auckland om flyers voor de bus te maken. We hangen deze in verschillende backpackers-hostels op. Binnen 2 uur hebben we de eerste beller waar we de bus meteen aan verkopen (en nog met een beetje winst ook!). Daarna hebben er nog 5 gebeld ofzo. Dit ging dus allemaal erg snel en de kopers hebben de bus pas over een week nodig, dus kunnen wij hem nog lekker een week gebruiken. Echt super!

We slapen op een camping aan het strand voordat we naar Rotorua gaan. Als we willen gaan ontbijten en onze koeltas uit de koelkast van de camping willen pakken, blijkt dat deze weg is. Hopelijk heeft het gesmaakt bij diegene die hem meegenomen heeft (dit zeggen we hier, maar eigenlijk hopen we dat hij zich er minstens een keer in verslikt heeft). Je spullen in de koelkast van de keuken leggen is altijd op eigen risico maar veel mensen doen dat en het is al 4 weken goed gegaan. Ach, het is maar eten.

We gaan naar Rotorua waar we in de avond Michel (neef van Joelle), Louise, Tijn en Lin ontmoeten. Het is meteen gezellig. De volgende dag gaan we met z'n 6-en naar Te Puia; een complex met geisers, modderpoelen en een maori-optreden. Erg leuk om dit met z'n allen te doen. 's Middags zwemmen we in de hotpools op de camping en bbqen we. Echt leuk met de kids: ze zijn echt zo lief! Dan gaan we naar Waio-Tapu; ook weer een thermaalgebied met verschillende meren. Echt super mooi met verschillende kleuren. 's Middags gaan we naar een kleine camping die 6 thermale baden heeft. Hier zitten we de hele middag met de kids in. Erg relaxed allemaal. De volgende ochtend naar de Lady Knox Geyser. Deze barst elke dag om 10.15 uur uit. Wij snapten al niet dat de natuur standaard om 10.15 uur zijn ' kunstje' deed. Maar toen we er waren, snapten we waarom. Ze deden er 1 of ander stofje in zodat hij ging werken. Beetje nep, maar toch wel leuk. Dan door naar Taupo gegaan waar we de hele middag opgepast hebben op de kids. Hoe leuk was dat? Het was zo super leuk om met die mini's te spelen en om Michel en Louise te zien en te spreken. Maar dan is het toch echt tijd om afscheid van elkaar te nemen. Zij blijven nog 5 weken en gaan richting het Zuiden en wij richting Auckland. We maken de bus schoon en zojuist hebben we de bus overgedragen aan de kopers en het geld in ontvangst genomen. Nu zwerven we nog even door Auckland en vanavond om 22.00 uur gaat ons vliegtuig naar de Cook Eilanden waar we een weekje heerlijk gaan relaxen.

Nieuw-Zeeland was super. Wat hebben we er van genoten.

Lieve mensen, bedankt weer en nog steeds voor jullie interesse en hopelijk tot snel.

Liefs

Rutger en Joelle

Eelke

Leuk om een keer als eerste jullie verhaal gelezen te hebben!

Wat een belevenissen toch weer!

Heel veel plezier nog en het einde van jullie reis komt al bijna in zicht!

Groetjes

Rutger en Andrea

ha Jo en Rut!

Wat een mooi verhaal weer. Fijn dat jullie de bus zo snel en goed konden verkopen, is toch even spannend denk ik. Nu een weekje relaxen op een lekker warm eiland, heerlijk! Geniet hiervan en rust lekker uit samen!
Liefs

Marjan en Dennis

Hey Jo en Rut,
Wat hebben jullie weer een hoop gedaan. Fijn dat jullie de bus verkocht hebben en wat leuk die 'familie'kiekjes!
Het huis hebben we trouwens niet gekocht i.v.m. slecht dak, raar he voor een huis van 1994. Maar goed. Verder hier gezellige drukte en alles prima. De kaarten zijn al binnen hoor Jo. Ik heb de nieuwste cd al voor je klaar staan, haha. Kan je nog oefenen. Ik mail dinsdag alle belevenissen weer even door. Veel beleefd in herfstvakantie. We gaan nu naar Amsterdam met een hele club naar Denice. (Wordt derde keer Amsterdam in 2 weken, haha) Ik mail snel weer een weekverslag :-) Relaxze op de Cook-Islands.

Heel veel liefs van ons xxx

Marieke

Hey daar,

Lekker aan t relaxen op het hagelwitte strand met wuivende palmbomen?
Hier is het herfstachtig....
Wat is dat toch leuk om een mail te krijgen dat je weer een verhaal met foto's op de site hebben gezet!
Was hard aan t klussen vandaag (voor de verandering ;) dus lees het nu pas maar daar merken je daar toch niks van.
Ik mail je snel weer!
Lekker genieten en tot mails of bels.
Mis jullie, dikke kus xx

Karin

Heej!! Wat jammer dat NZ alweer voorbij is.. Jullie gaan zo hard! Voor je't weet zijn jullie alweer thuis.
Maar goed, lekkere rit weer over dat noordereiland. Balen van Hot water Beach.. Dat is toch wel tof hoor. Even als tipje: jullie mogen best iets uitgebreider schrijven hoor. vinden wij met zijn allen helemaal niet erg... Wat jullie allemaal meemaken en hoe jullie het beleven enzo. Ik weet dat het veel tijd kost maar het is zo leuk om te lezen...
Heel veel chill plezier op de Cookeilanden en geniet daarna van jullie laatste werelddeel!
Dikke zoen

Charlotte

Ha die Rutger en Joelle, ik moet eerlijik toegeven dat ik niet alle verhalen zo goed heb gelezen, maar het wel tegek vind wat jullie aan het doen zijn.
Leuk dat ik destijds (help, ik zie dat dit al april was! jullie zullen vast beamen dat de tijd vliegt...) uitgenodigd ben. Nu weet ik tenminste een beetje hoe het met je gaat Rutger!
Nog heel veel plezier en onthoud al het moois dat jullie meemaken! Wij richten ons hier in NL maar op ons eigen kookeiland... (dat ik niet heb, maar toch...)
Groetjes vanuit Breda!

Miekske

Oh, het klinkt weer super! Kan niet wachten tot ik daar zelf ook rondloop/rij (hopen dat ik ook zo'n goedkoop busje kan scoren dan). Ik heb iig weer lekker veel inspiratie opgedaan, ga deze week even wat tips uit jullie verslagen op papier zetten, zodat we dat niet missen!
Geniet van het relaxen en veel plezier in Amerika ook alvast (het zou kunnen zijn dat ik niet meer erg fanatiek reageer vanaf over 9 dagen....)

Kirsten

Hey Jo en Rutger,
wat een gezellig verhalen weer allemaal,jullie maken echt veel mee,helaas ook minder leuke dingen. Gelukkig hebben ze geen belangrijke zaken meegenomen! Geniet er nog maar van, want voordat je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje waar de pepernoten en kerstbomen al tevoorschijn komen,niet normaal! Veel plezier op de Cook Islands en geniet van de rust en elkaar...!
Groetjes Kirsten xxx
p.s. we hebben er weer een neefje bij, Jordi, nu van Bram z'n jongste broer en de tweeling op komst van z'n oudste broer!

Thijs

Hey Joelle en Rutger,
erg leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben toch ook weer dingen gedaan en gezien die wij gemist hebben. Een goede reden om nog eens heen te gaan lijkt me zo. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie avonturen in zuid amerika. Veel plezier nog.
Groetjes

Tessja de Michiel

Lieve Joelle en Rutger,
Wat een mooie verhalen weer, beetje jammer van de parkeerboete en de opengebroken bus, maar à la. Relax ze en tot over ongeveer 5 weken!
liefs

Eugénie

Hi,
errug bedankt voor de kaart voor Daan. Super leuk dat jullie eraan gedacht hebben! Hij heeft alleen absoluut niet door dat hij vandaag jarig is, we zijn namelijk dit weekend verhuist en vieren het bewust pas volgende week zondag. Lekker met een taart en kadootjes, of zullen we nog vier weekjes wachten:-)

Ikzelf moet nog maar één weekje werken en heb dan lekker vrij. Ons huis is echt super geworden, we genieten ons nu al suf van alle ruimte die we hebben. Maar jullie komen maar gezellig langs als jullie weer thuis zijn. Nog maar vier weken, dat klinkt best kort. Geniet er nog van!
Dikke kus van Eus, Ruub en Daan